Saner:Ne söz vermiş  isek, bir bir onları yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz

Saner:Ne söz vermiş isek, bir bir onları yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz

Saner: " Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı olarak ne söz vermiş isek, bir bir onları yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz." KKTC Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı H. Ersan Saner yeni yayınlanan KKTC Panik Butonu Uygulaması ‘nın kullanımı hakkında bilgi vererek, uygulamanın özelliklerini anlattı.

Uygulamanın, Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Çalıştayı sonucunda oluşturulan "Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Eylem Planı'"ndaki koruyucu ve önleyici tedbirlerden biri olduğunun altını çizen Saner: "KKTC Panik Butonu" ile kadınlarımıza herhangi olumsuz bir durumla karşılaşmaları halinde destek istemekten çekinmeden başvurabileckeleri müthiş bir imkan yaratıyoruz " dedi.

KKTC Panik Butonu Uygulaması Nasıl Çalışıyor? Bakan Saner’in Panik Butonu Uygulaması ile ilgili açıklaması şöyle: " Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ücretsiz ‘KKTC Panik Butonu Uygulaması’ herhangi bir risk altındaki, tacize ve şiddete uğrama ihtimali olan kadınlarımıza koruyucu ve önleyici hizmet sunmak amacıyla yapılmış ve yayınlanmıştır. KKTC Panik Butonu uygulaması mobil marketlerden ücretsiz olarak indirilir; kullanıcının rehberinden seçtiği ya da telefonuna yeni eklediği 3 yakınına ve Sosyal Hizmetler İhbar Hattı 183'e panik anında otomatik mesajı ve bulunduğu konumu derhal iletir. Kullanıcının konumunun 3 yakınına ve Sosyal Hizmetler İhbar Hattı 183’e gönderilmesi için uygulamanın ‘Seçenekler’ bölümünde ‘Konumu da Gönder’ bölümünün açık olarak seçilmesi gerekmektedir.

KKTC Panik Butonu Uygulaması ülkemizi yurt dışından ziyaret eden kadınları da dikkate alarak telefonun diline bağlı olarak Türkçe dil kullanan telefonlar için tamamen Türkçe; diğer diller için ise tamamen İngilizce olarak çalışmaktadır. Uygulamada ‘Buton’, ‘Seçenekler’, ‘Yakınlarımı Düzenle’, ‘Uyarılar’ ve ilk yüklemede gelen ‘Operatör Seçimi’ bölümleri mevcuttur. Seçenekler bölümünde mevcut olan, acil durumda seçilen kişi veya kişilere ve Sosyal Hizmetler İhbar Hattı 183’e gidecek olan mesaj metni, yükleme sırasında boş kalamayacağından Türkçe versiyonda Türkçe; İngilizce versiyonda İngilizce olarak durumu anlatacak bir metin ile konumlandırılmıştır. Bu mesajlar dilendiğinde kullanıcı tarafından değiştirilebilir.

Ayrıca Sosyal Hizmetler İhbar Hattı 183’e mesaj gönderme ve gönderilen mesajla birlikte konumun da gönderilmesi kullanıcıya ‘Seçenekler’ bölümünde birer seçenek olarak sunulmuştur. Uygulamanın işlevselliğini artırmak ve uygulamada veri olmadığında potansiyel risk halinde uygulamanın her zaman hazır durumda olmasını sağlamak için kullanıcıya 183 seçeneği aktif edilmemiş ise en az 1 yakınını eklemesi, hiç yakın eklenmemiş ise 183 Sosyal Hizmetler İhbar Hattı seçeneğinin aktif edilmesi konusunda uyarı yapılmaktadır. Kısaca, uygulama içerisinde en az 1 kişinin eklenmiş olması veya 183 Sosyal Hizmetler İhbar Hattı’nın aktif halde olması gerekmektedir. Aksi halde uygulama uyarı mesajı vererek kullanıcıyı yönlendirmektedir. Uygulama içinde herhangi bir kişi eklenmemiş ve 183 Sosyal Hizmetler İhbar Hattı kapalı olamaz. Bu durumda uygulama uyarı verecek ve panik butonuna basılmasına engel olacaktır. ‘Yakınlarımı Düzenle’ bölümünde ise kullanıcıdan en fazla 3 kişi eklenmesi istenmektedir.

Kişileri eklerken üst bölümden kişinin adı ve telefon numarası eklenebilir. Kullanım kolaylığı sağlamak adına kişi eklenirken telefonun rehberinden uygulamadaki isim ve numara bölümüne direkt olarak numara ve isim yerleştirilebilmektedir. ‘Seçenekler’ bölümünün altında ise ‘Uyarılar’ adlı bölümde tüm kullanım koşulları ve uyarılar yer almaktadır. İlgili metin içerisinde uygulamanın hangi koşullarda çalışacağı, hangi koşullarda çalışma ihtimalinin düştüğü ve uygulamanın amacı dışında kullanımı söz konusu olursa ilgili makamlara bildirim yapılacağı belirtilmektedir. Bakanlık olarak hayata geçirdiğimiz bu ve buna benzer tedbirler, Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Ulusal Eylem Planı gereği her altı ayda bir değerlendirilecektir. " dedi. Saner, uygulamada ortaya çıkan memnuniyet ve aksaklıklara göre Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yeni düzenlemeler yapılacağına da vurgu yaparak, endişe duyulmamasını istedi.
Previous Article Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Ulusal Eylem Planı Açıklandı
Next Article Çalışma İzni İşlemleri Artık Online
Print
565 Rate this article:
No rating

Name:
Email:
Subject:
Message:
x

«Ekim 2018»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
24
49173

KKTC Erkek Kuaförler ve Berberler Birliği heyeti, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Zeki Çeler’e sorunlarını iletti.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Zeki Çeler; Kıbrıs Türk Esnaf ve Zanaatkarlar Odası’na bağlı KKTC Erkek Kuaförler ve Berberler Birliği yeni yönetim kurulu üyelerini kabul etti. Cemal İnönülü başkanlığındaki Birlik temsilcileri, Bakan Çeler’e sorunlarını aktararak çözümü konusunda destek istedi.
Devamı
252627282930
1234567
8910
50614

Soruşturma Eğitimi Alan Sosyal Sigortalar Dairesi Müfettişlerine Sertifika

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Polis Genel Müdürlüğü işbirliğinde, 1-5 Ekim tarihleri arasında düzenlenen "Soruşturma Memurluğu Eğitimi "ne katılan Sosyal Sigortalar Dairesi müfettişlerine sertifikaları dağıtıldı.
Devamı
11
50646

Sosyal Sigortalı hastalar, 1 Kasım’dan itibaren, 50 farklı ilaca ulaşabilecek....

Sosyal Sigortalı hastalar, 1 Kasım’dan itibaren, hem önceden sigorta kapsamında olmayan 50 farklı ilaca ulaşabilecek, hem de hastalar ve eczaneler ödemelerini Sigorta Dairesi’nden daha hızlı alabilecek.
Devamı
121314
15161718192021
22232425262728
2930311234